الجمعة، 14 سبتمبر 2018

بقلم الشاعر عاطف عمر @// الاجابة من السؤال //@ مجلة الوطن اتحاد الصوت الحر

قصيدة { الأجابه من السؤال }
الشاعر عاطف عمر

* غصب عنى .ومش بخاطرى.قلبي مال .

* كنت أدارى . كنت بعمل كل جهدى. من.اليمين ومن الشمال .

* فاكر انى سرقت قلبك وان حبك
كان محال .

* لا تعاتب..لا تلومنى كنت واقع فى الدلال.

* ليه تعاند. وانت عارف انى بكره الجدال.

* ايوه صابر . حتى صبرى فاق احتمال صبر الجمال.

* كنت خايف اخسرك . كنت خايف اقول بحبك .كنت اخشي من الأجابه على السؤال.

* انت ليه فكرت فيه والمعجبات حولك كتير . ولا دا نوع من المجامله
ولا من رد الجميل.

* اسمعو شدو الطيور . ولا تغريد البلابل فوق غصن عالي فى الحقول

* انصتو خرير المياه .  ولا هديل الحمام . اسمعو صوت النوارس ع البحور وعلى القنال.

* طيب أسألينى انا مين قبل ما احبك . هو مين غير لي حال .

* العيون ولا الشفايف . ولا مشقة القوام .ولا التواضع والحنان .
والحقيقه اجمل وأطعم من الخيال..

بقلمى الشاعر عاطف عمر .

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق