الثلاثاء، 3 يوليو 2018

بقلم الشاعر عاطف عمر @// وعود كاذبة //@ مجلة الوطن اتحاد الصوت الحر

قصيدة ( وعود كاذبه  )
االشاعر عاطف عمر

* زى عاده
* وبكلام مفهوش أفاده
* ايوه وعدتني بسعاده
* وكانت تخلط ده على لاده
* كنت مستنيها فعلا بستماته
* كنت مستنى اصافحه او ابوسه
او أضمه من فؤاده .

* كنت راح اغير تاريخى بنظره منه
* كنت هـ ارسم فرحتى من اجل سنه .
* كنت ناوى بجد أضمه.
* كنت ناوى ارتوى من جسمه كله
* كنت هـ أرفض اى ورد وأكتفي بورده و فله.
* كنت ناوى بجد افضفض واقترب منه واقوله.
* كنت هأحكي عن أهاتى المتعبه واقترب من حسن ظنه.

* تعبت من عد الثوانى من الصباح للساعه خمسه .
* كنت فاكر انك هتيچى وتحينى منك بلمسه.
* او بنظرة عين . وصوت خافض تقولى وحشنى او بأنفاس هاديه جدا او بهمسه.
* كل دا طلع كلام . والكلام خلص بجلسه.
* لسه ناوى تحن تانى . وتصدق كلام الأغانى . زى عاده..وبكلام مفهوش أفاده.
                * زى عاده

   بقلمى عاطف عمر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق